Världens längsta bilkö

Tog bilen till jobbet idag, skulle egentligen iväg med en kompis och hjälpa honom att välja tvbänk.
Men så blev det inte när han insåg att den gamla faktiskt funkade, så gick ner i garaget på jobbet och tog bilen hemmåt, men tog mig inte ens ut ur garaget så fullt med bilar var det, det var bilar över allt, varenda liten gata var fullpackad med bilar!

Väldigt märkligt tyckte jag, när man bor i en sån här lite mindre stad så vet man ju inte ens vad trafikstockning är för nånting. Men nu inser jag hur dom har det dom som bor runt om Stockholm.

Tänkte ju att det skulle bli lite bättre ju närmare hemmåt jag kom, men det var kö hela vägen hem.
Till och med min i vanligtvis väldigt lugna gata var det bilkö på.
Anledningen till kaoset var att ett hus höll på att flyttas, och spärrade av hela efyran.

Man inser att man egentligen är rätt så bortskämd, för inte är jag van att det tar närmare 30 minuter att ta sig hem från jobbet. Brukar snarare ta typ 3 minuter.
Så norrland är nog inte så dumt egentligen, och en husflytt nångång då och då kan man ju faktiskt stå ut med =)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Wysteriia

SVar: Jaså? Dem verkade dock inte ha den i fler färger på sidan...



hmm får se om det blir den första kanske :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback